T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü
SİİRT HAVALİMANI

​​​​​​

Engelsiz Havalimanı Projesi


Engelsiz Havalimanı Projesi


ENGELSİZ
HAVALİMANI
PROJESİ

Image Hosted by ImageShack.us

 

1)Levhalarınız kolaylıkla okunabilecek şekilde uygun punto ve karakter kullanılarak hazırlanmış mıdır?

Havalimanımızda bulunan yönlendirme levhaları kolaylıkla okunabilecek uygun ebat ve karakter kullanılarak hazırlanmıştır. Levha
üzerindeki harfler 14-18 punto (47-60 mm) ebadında yazılmıştır. Levhalar bina girişlerinde, lavabolarda, engellilere ayrılmış
park alanlarında vb. yerlerde yönlendirici niteliktedir.

Image Hosted by ImageShack.us


2)Levhalarınız rahatlıkla görülebilecek şekilde uygun yüksekliğe asılmış mıdır?

Havaalanımızda yönlendirme levhaları tüm yolcuların görülebileceği yüksekliktedir.

Image Hosted by ImageShack.us

 

 

3) Levhalarınız yaşlılar ve/veya görme bozukluğu olan insanların rahatlıkla okuyabileceği yeterli büyüklükte yazılmış mıdır?
Havalimanımızdaki levhalar kolaylıkla okunabilecek uygun ebat ve karakter kullanılarak hazırlanmıştır.
Levha üzerindeki harfler 14-18 punto (47-60 mm) ebadında yazılmıştır. Levhalar bina ve terminal
girişlerinde, lavabolara, engellilere ayrılmış park alanlarında vb. yerlere yönlendirici niteliktedir.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

4)Levhalarınız rahatlıkla okunabilecek şekilde ışıklandırılmış durumda mıdır?
Havalimanımız Terminal binasının içerisinde yeterli sayıda ışıklandırma mevcuttur. (Levhaların ışıklı
yapılması ihtiyacı bulunmamaktadır.)

Image Hosted by ImageShack.us

5)Bilgilendirme ekranlarındaki bilgilerin rahatlıkla okunup anlaşılabilmesi için yeterli süre ekranda kalmakta mıdır?

Havalimanımızda tarifeli tek uçak seferi ve tek boarding kapısı olduğundan Terminal Binasına
bilgilendirme ekranı koyulmamıştır.

6)Özürlülerin rahatlıkla kullanabilmesi için kaldırım eğimlerinin az olması ve kavşaklarda
düşük bordürler kullanılması gerekmektedir. Bu kolaylıklar sağlanmış mıdır?

Havalimanımız terminal giriş ve çıkışında bulunan engelli rampası tekerlekli sandalyeli engelli
vatandaşların çok rahatlıkla ulaşabilirliğini sağlayacak şekilde tasarlanmış ve kavşak noktalarında düşük bordür kullanılmıştır. Buradaki eğim %6’dir.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

7) Özürlüler için özel park yerleri var mıdır? Ölçüler uygun mudur?
Havalimanımıza gelen ve kısa sürede terminale ulaşmayı hedefleyen engelli yolcuların otopark
sahasından rahatlıkla terminale geçmelerini sağlamak için otoparkın giriş ve çıkışına en yakın
alan seçilmiş olup, engelli yolculara ayrılmış 2 adet park yeri mevcut olup, her bir park yeri
4 metre genişliktedir. Engelliler için tahsis edilen bu otopark alanlarına, diğer yolcuların
park etmemeleri için standartlara uygun uyarı levhalar mevcuttur.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Engelli otopark alanına yakın, engelli yolcuların iletişim kolaylığı açısından erişebilecekleri
yükseklikte dahili ve harici telefon tesis edilmiştir. Havalimanı iletişim bilgileri yazılmıştır

Image Hosted by ImageShack.us

8)Bina girişindeki basamak/kaldırımlarınız özürlülerin kullanımına uygun mudur?
Havalimanımız terminal binası girişlerinde bulunan basamaklar/kaldırımlar özürlülerin kullanımına
uygun şekilde tasarlanmış olup, görme güçlüğü çeken yolcular için basamak önleri zemine zıt olarak kırmızı
renge boyanmıştır

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

9)Terminal Binası girişindeki kapılar özürlülerin rahatlıkla kullanacağı cinsten kapılar mıdır?
Havalimanımız terminal binası giriş-çıkış kapıları çift kanatlı olup, açıldığında 153-155 cm genişliğe
sahip olduğundan, iki koltuk değneği taşıyanlar, bir yardımcıyla ilerleyebilenler veya akülü araçla
ilerleyebilenler için rahatlıkla geçiş imkânı sunmaktadır.

Image Hosted by ImageShack.us

10)Bina girişlerindeki rampalar ve basamaklar özürlü ve yaşlı insanların da kullanabileceği
özelliklerde midir
?
Havalimanımız terminal binası giriş ve çıkışlarında bulunan rampalar ve basamaklar, özürlü ve yaşlı
insanların kullanımına uygun şekilde tasarlanmış olup, görme güçlüğü çeken yolcular için basamak önleri
zemine zıt olarak kırmızı renge boyanmıştır. Engelli yolcu geçişi için %6 eğimli geniş yüzeyli rampa
kolaylığı mevcuttur

Image Hosted by ImageShack.us

11)Tekerlekli sandalye kullanıcılarının rampaları rahat kullanmaları için uygun genişlik ve mesafelerde dinlenme yerleri var mıdır?
Engelli yolcular için ayrılan otopark sahası ile terminal giriş/çıkışı arasında ve Havalimanımızın diğer kısımlarında bulunan rampalar
tekerlekli sandalye kullanıcılarının rahat kullanımlarına uygun genişlik ve mesafede olup, kısa mesafeli olmasından dolayı bu bölümde
dinlenme yerleri tasarlanmamıştır

Image Hosted by ImageShack.us

2) Rampaların bulunduğu yerlerde uygun özelliklerde merdiven var mıdır?

Rampaların bulunduğu bölümler rahat kullanıma uygun genişlik ve mesafede bulunduğundan, bu
bölümlerde merdiven tasarlanmamıştır.

13) Rampalardaki basamaklar özürlü ve yaşlılar için uygun şekilde tasarlanmış mıdır?

Havalimanımızda bulunan rampaların eğimi çok az olduğundan engelli ve yaşlı insanların
kullanımına uygun olup, bu bölümlerde basamak tasarlanmamıştır.

Image Hosted by ImageShack.us

14) Asansörlerdeki butonlar görme özürlülerin kullanabilmesi için uygun mudur?

Havalimanımız tek katlı olduğundan asansör mevcut değildir.

15) Yürüyen merdivenleriniz özürlü bireylerin kullanımına uygun mudur?

Havalimanımızda yürüyen merdiven bulunmamaktadır.

16) Terminale geçiş koridorlarında görme engelliler tarafından zeminde hissedilebilir yüzeyler
var mıd
ır?

Havalimanımıza gelen Görme Engelli yolcuların; otoparktan danışma masasına ve engelli check-in
bankosuna erişimini sağlayan, gelen yolcuların terminal binasından danışma masasına ve engelli
otoparkın bulunduğu alana kadar gideceği bölümde Hissedilebilir yüzeyler mevcuttur.

Image Hosted by ImageShack.us

17)Varsa hissedilebilir yüzeyler fark edilebilecek biçimde çevresiyle zıt renkte midirler?

Hissedilebilir yüzeylerin rengi Turuncu olarak belirlenmiş ve tüm bölümlere uygulanmıştır.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

18)Özürlülerin bina içinde yön bulmasına yardımcı işaret veya başka hizmetler var mıdır?

Görme engelli vatandaşların terminal binası içinde yön bulmasına yardımcı olmak amacıyla,
Havalimanı girişi ile gelen yolcu terminali girişine 1’er adet Braille alfabesi ile tasarlanmış
kabartma krokileri konulmuştur.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

19)Bilgilendirme ofisleri ve bilet satış noktaları özürlü insanların rahatlıkla kullanabileceği ölçülerde midir?

Havalimanımızda check-in işlemleri ve bilet satış noktaları için kullanılan bankolardan 1 adetinin
ebatları, engelli vatandaşların kullanımına uygun boyutta modifiye edilmiştir

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

21)Özürlülerin dinlenmeden fazla yürüyememesi nedeni ile uygun dinlenme yerleri bulunmakta mıdır?

Terminal binası yolcu bekleme salonlarında Engelli Yolcular için oturma kapasitesine göre bazı
koltuklar da engelli oturma koltuğu olarak işaretlenmiştir. Yeterli miktarda dinlenme koltuğu mevcuttur.

Image Hosted by ImageShack.us

22)Tuvaletlerden özürlülerin de faydalanabilmesi için kolaylıklar sağlamaya dikkat ediyor musunuz?

Havalimanımız terminal binası içerisinde Gelen ve Giden Yolcu Bekleme Salonlarında birer adet
olmak üzere toplam 2 adet Engelli WC mevcuttur. Ayrıca Görme Engelli vatandaşlar için WC
kapılarına Bay-Bayan ayrı olacak şekilde Braille Alfabesi ile tasarlanmış kabartmalı
yönlendirme işaretlemeleri

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

23)Tuvaletlerde kolaylıkla ulaşılabilen ve kullanılabilen bir yardım çağrı veya acil durum butonu var mıdır?

Havalimanımız terminal binası içerisinde Gelen ve Giden Yolcu Bekleme Salonlarında birer adet
olmak üzere toplam 2 adet Engelli WC içerisinde yardım ve acil çağrı butonu mevcuttur.

Image Hosted by ImageShack.us

24)Taşıtlara ve özellikle uçağa inme binmelerde özürlülere yönelik kolaylıklar sağlanmış mıdır?

Havalimanımıza sefer düzenleyen Bora Jet Uçak Şirketine ait ATR-72 500 tipi uçakların iniş ve biniş
noktalarının yere çok yakın olması nedeniyle Ambulift hizmeti verilmemekte olup, Özürlü yolcuların
taşıtlara ve uçağa inme/binmeleri Yer Hizmet Kuruluşu Personeli Refakatinde gerçekleştirilir.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

25)Taşıtların biniş noktalarında ve istasyonların diğer bölümlerinde yeterli seviyede ışıklandırma
yapılmış mıdır?

Havalimanımız terminal binası çıkışında ve otopark alanında taşıtlara biniş noktalarında iki adet 10
metre uzunluğunda, her birinde 4’er adet 400 watt gücünde projektör sistemi bulunan yeterli derecede
ışık şiddeti sağlayacak şekilde aydınlatma direği mevcuttur.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Ayrıca, terminal içi tavanlarda 2 X 25 Watt floresan armatür kullanılmakta olup, yeterli ve verimli derecede ışık şiddeti sağlanmaktadır .

Image Hosted by ImageShack.us

26)Asansör mevcut mu?

Havalimanımız terminali tek katlı olduğundan, terminalde Asansör mevcut değildir.

26)Asansör mevcut ise ölçüleri engellilerin kullanımına uygun mu?

Havalimanımız terminali tek katlı olduğundan, terminalde Asansör mevcut değildir.

27)Engelli Yolculara hizmet verecek personelin eğitimi tamamlanarak kayıt altına alınmış mı ?

Havalimanı personeline ve havalimanımızda bulunan kurum/kuruluş personeline 13.03.2012
tarihinde “Engelli Yolcuya Yönelik Davranış Eğitimi” konulu bilgilendirme Eğitimi
verilmesi sağlanarak, eğitimler kayıt altına alınmıştır.

Image Hosted by ImageShack.us

11-13.04.2013 tarihleri arasında Havalimanımızda engelli yolcuya direkt olarak hizmet vermekte
olan danışma personeline, özel güvenlik personeline, havayolu ve yer hizmet kuruluşu personellerine; İşitme
Engelli Yolculara yardımcı olmak için Aydın Sürekli Eğitim Merkezi Tarafından İşaret Dili Eğitimi verilmesi
sağlanmış olup, Eğitimler kayıt altına alınmıştır.

28) Engelli yolcular için belirlenmiş olan otopark ve terminal arasındaki geçiş noktalarına, araçlar
tarafından dikkatli geçiş yapmaları yönünde uyarı yazıları konulmuş mu, yavaş geçmeleri için gereken
tedbirler alınmış mı?

Engelli Yolcular için yapılan otopark; Terminal binasına çok yakın bir alanda yapıldığından,
Terminal ve otopark arasında geçiş noktaları bulunmamaktadır ve hizmet alanlarına uyarı
levhaları yerleştirilmiştir

Image Hosted by ImageShack.us

29)Engelli kişiye refakat eden bir kişinin yardımcı olması durumunda, bu kişiye havalimanı
içerisinde, uçağa binişte ve inişte gerekli yardım sağlanıyor mu?

Terminal binası ve yolcu salonu girişlerinde Engelli, Protezli ve yaşlı yolcular için öncelikli geçiş
sağlanmakta olup, Terminal binasında ve uçağa iniş binişlerde refakatçilere havayolu personeli, yer
hizmet kuruluş personeli, Özel Güvenlik personeli ve Danışma personeli tarafından gerekli yardımlar
sağlanmaktadır.

30)Yürüyen merdivenlerin önüne görme engelliler için uyarıcı hissedilebilir yüzeyler var mıdır?

Havalimanımızda yürüyen merdiven bulunmamaktadır. Diğer merdivenlere uygulanmıştır.

31)Terminal binası içerisinde engelli yolcuların kullanabileceği telefon var mıdır?

Terminal binası içerisinde tüm salonlarda engelli yolcuların kullanması için ankesörlü ve dahili telefon mevcuttur.

Image Hosted by ImageShack.us

32)Terminal içerisinde yeme, içme ve dinlenme amaçlı yerlere gidişte kot farklılığı var mı? Varsa kot farklılığı giderilmiş mi?
Terminal binası içerisinde kot farklılığı yoktur.

33)Yürüyen bantlarda eğimin %12’den, hızın saniyede yarım metreden fazla olmamasına dikkat edilmiş mi?

Havalimanımızda yürüyen bant bulunmamaktadır.

34)Görmeyen veya çok kısıtlı görüş kabiliyetine sahip insanlar için, ses ötesi (Infra Voice) sistem var mıdır?

Yaptığımız araştırmalarda ülkemizde bu sistemin kullanımına rastlanılmamıştır, özel bir tasarıma sahip
olması dolayısıyla temini mümkün görünmemektedir. Araştırmalarımız devam etmektedir.

35)Dış hat trafiğine açık havalimanlarında, pasaport kabinleri arasında engelli yolcular için ayrılmış olan
pasaport kabini için yönlendirme yapılmış mı?

Havalimanımız dış hat trafiğine kapalıdır.

36)Asansörle iniş imkanı olmayan ve sadece merdivenle ulaşılabilen Gate’ler için Platformlu merdiven asansör monte edilmiş mi?

Havalimanımızda söz konusu Gate’ ler bulunmamaktadır.

37)Hareket etme yeteneğini sağlayan ekipmanın kaybolması veya arızalanması durumunda geçici olarak yenilenmesi
konusunda problem yaşanmaması için gerekli tedbirler alınmış mıdır?

Havalimanımızda yeterli miktarda ekipman mevcut olup, Engelli yolcunun hareket etme yeteneğini sağlayan
ekipmanın kaybolması veya arızalanması durumunda geçici olarak yenilenmesi konusunda problem yaşanmaması için
gerekli tedbirler havayolu ve yer hizmet kuruluşlarınca alınmaktadır

38)Engelli yolculara yardım edecek olan genel kabul görmüş yardım köpeklerine ilişkin özel dinlenme alanı belirlenmiş mi?

Terminal binamızın giden yolcu salonuna, Engelli yolculara yardım edecek olan genel kabul görmüş yardım köpeklerine
ilişkin özel dinlenme alanı yapılmıştır.

Image Hosted by ImageShack.us

39)Yolcunun istemesi ve uçuş öncesi ve sonrası yeterli zamanının bulunması durumunda havaalanı tesislerini ( yeme, içme, dinlenme,
ıslak hacimler vb.) kullanabilmesi sağlanmış mı?

Terminal binası içerisinde Engelli yolcuların kullanabileceği 2 adet WC bulunmakta olup, Engelli yolcuların dinlenmesi için uygun
alanlar oluşturulmuştur.

40)Yeni inşa edilecek havaalanlarında/terminallerde, TSE’nin Ulaşılabilirlik Standartları( check-in bankosu, rampa, yürüyen merdiven
vb. hususlarda) dikkate alınmış mıdır/alınacaktır.

Havalimanımızda engellilere yönelik tüm çalışmalar TSE Ulaşılabilirlik Standartlarına uygun olarak yapılmaktadır.

PROJE KAPSAMINDAKİ YERİNE GETİRİLMESİ GEREKEN ORTAK HUSUSLAR

1)Engelli yolculara direkt olarak hizmet veren kuruluşlar, hareket kabiliyeti kısıtlı kişilerden ücret talep edilmemesi konusunda
gerekli tüm tedbirleri yerine getirmelidir.

Havalimanımızda hareket kabiliyeti kısıtlı kişilere sunulan hizmetlerden herhangi bir ücret talep edilmemektedir. Havalimanımız
otoparkında 2 adet engelli park yeri oluşturulmuş olup, “DHMİ Ücret Tarifeleri Kitapçığı” doğrultusunda engelli yolculardan herhangi
bir ücret talep edilmemektedir. Ayrıca yer hizmetleri ve Havayolu Kuruluşları tarafından hareket kabiliyeti kısıtlı kişilere sunulan
hizmetlerden herhangi bir ücret talep edilmemektedir.

2) Hizmetin farklı birimler tarafından sunulması dikkate alındığında, Proje kapsamındaki kuruluşlar arasında hizmetin kesintisiz sağlanması
yönünde gerekli tüm tedbirler alınmalı ve ilgili kuruluşlar tarafından engelli yolculara yardım konusunda prosedürler oluşturulmalıdır.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından hazırlanan “Ulaştırma Personeli İçin Engelli Yolcuyla İletişim Rehberi” isimli
kitapçık personellerimiz ile Havalimanımızda hizmet vermekte olan kurum/kuruluşlara dağıtılarak konu hakkında hassasiyet göstermeleri gerektiği
bildirilmiştir. İlgili kuruluşlar tarafından gerekli çalışmalar yürütülmektedir.

3)Engelli ve veya hareket kabiliyeti kısıtlı kişilere hizmet veren personelin görev tanımları oluşturulmalı ve bu kişilerde aranılan nitelikler
belirlenmelidir.


Engelli yolculara direkt olarak hizmet vermekte olan danışma ve özel güvenlik personeli gibi personeller eğitime tabi tutularak bilinçlendirilmiştir.
Personel değişimi/ilavesi olması halinde bahse konu nitelikler aranacaktır. Engelli Yolcu Hizmetleri Talimatı kapsamında görev tanımları ile
personelde aranılan nitelikler belirlenmiştir.

4)Engelli yolculara hizmet verecek tüm personele eğitim verilmesi sağlanmalı ve bu eğitimlerin tazeleme periyotları belirlenmelidir.

Havalimanı personellerine ve havalimanımızda bulunan kurum/kuruluş personeline Siirt Özel Türk Telekom Engeliler Okul Müdürlüğünce görevlendirilen
öğretmenler tarafından “Engelli Yolculara Yönelik Davranış Eğitimi” verilmiştir. Eğitimler belirli periyotlar halinde yenilenmektedir.

Image Hosted by ImageShack.us

5)Özellikle işitme engelli veya öğrenme zorlukları bulunan engelli kişiler ile etkin iletişim kurulması amacı ile
işaret dili bilen gerekli eğitime ve becerilere sahip personel (Güvenlik, Danışma, Yer hizmetleri personeli,
Kabin personeli vb.) bulundurulmalıdır.

Havalimanımızda engelli yolculara direkt hizmet vermekte olan danışma görevlileri, özel güvenlik görevlileri, havayolu
ve yer hizmet kuruluşu personellerine Aydın Sürekli Eğitim Merkezi Tarafından İşaret Dili Eğitimi verilmesi sağlanmıştır.

Image Hosted by ImageShack.us

6)Havaalanında/Terminallerde kuruluşların web sayfalarında engelli yolculara sunulan hizmetler vb.
imkanlara ilşkin bilgi içerikli slaytların konulması, sunulan hizmet kalitesini arttıracaktır.

Havalimanımızda engelli yolculara sağlanan yolcu kolaylıkları Siirt Havalimanı resmi web
sitesi olan www.siirt.dhmi.gov.tr internet adresinde “Engelsiz Havaalanı Projesi” linki adı altında yayınlanmaktadır.

7)Hizmet kalitesinin yükseltilmesi açısından engelli yolculara yönelik olarak sunulan ücretsiz hizmetler
terminal imkanlarına ilişkin el broşürleri (görme engelliler için terminal yapısına ilişkin bilgileri vb
hususları içeren Braille alfabeli) hazırlanmalıdır.

Havalimanımızda engelli yolculara sunulan hizmet kalitesinin artırılması amacıyla terminal binasında bulunan
kolaylıklar ile engelli yolcular için oluşturulan mahallerin yer aldığı Braille alfabeli Vaziyet Planları yapılmış olup,
vaziyet planlarından bir tanesi Havalimanı giden yolcu salonun giriş kapısına diğeri ise gelen yolcu salonu giriş kapısı
önünde engelli yolcularımızın hizmetine sunulmuştur. Engelli yolculara yönelik sunulan hizmetleri kapsayan Braille
alfabeli el broşürleri hazırlanmıştır.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

8)Engelli veya hareket kabiliyeti kısıtlı kişilere sunulan hizmetin kalitesinin arttırılması yönünde çalışmalar
yapılmalı ve süreç içerisinde emniyet önlemlerinin geliştirilmesi yönünde de gerekli tedbirler alınmalıdır.


Havalimanımızda engelli yolculara sunulan hizmetlerin emniyeti konusunda tedbirler Müdürlüğümüzce alınmış olup
takibi titizlikle yapılmaktadır.

9)Engelli yolcu şikâyetlerinin zamanında değerlendirilebilmesi ve çözüme kavuşturulmasına yönelik etkin tedbirler
alınmalı (değerlendirme formları vb) ve bu konuda istatistikî veriler oluşturulmalıdır.


Havalimanımızda 2 adet öneri şikâyet standı engelli yolcuların kullanabileceği ölçülerde olup öneri şikâyet kutuları
Pazartesi ve Perşembe günleri Kalite Koordinatörü tarafından açılarak aynı gün içerisinde şikâyet sahibi kişiye
( iletişim bilgileri mevcut ise) şikâyetin alındı bilgisi verilmektedir. Aynı zamanda Dış Müşteri (Engelli Yolcu)
Anket Formları vasıtası ile Havalimanımızda 6 aylık dönemlerde anketler yapılmakta ve anketlerin analizi raporlarına
göre gerekli çalışmalar yürütülmektedir. Ayrıca görme engelli yolcular için Braille Alfabeli Öneri/Şikâyet Formları ve
Braille Alfabeli Anket formları hazırlanmıştır.

Image Hosted by ImageShack.us

10)Proje kapsamındaki ilgili kuruluşları tarafından kendi sorumluluk alanlarında ki yardımlara ilişkin kalite standartları
oluşturulmalıd
ır.

Engelsiz Havaalanı Projesi kapsamında Havalimanımızda yürütülen çalışmalar ile sunulan hizmetlere ilişkin kalite standartları
ile talimat oluşturulması/geliştirilmesi çalışmaları tamamlanmış olup, kalite standartları ile talimatın yönetim sistemine
dahil edilmesi ve güncelleme çalışmalarına Genel Müdürlüğümüzce devam edilmektedir.

11)Proje kapsamındaki ilgili kuruluşları tarafından sunulan hizmete ilişkin olarak belirli periyotlarda performans ölçme izleme
yapılması gerekmektedir. Ayrıca bu konuda sürekli iyileştirmenin sağlanabilmesi için gerekli çalışmalar aralıksız olarak sürdürülmelidir.


Havalimanımızda engelli yolculara sunulan hizmetlerin takip edilebilmesi amacıyla “Engelli Yolcu Hizmet Takip Formu”
oluşturulmuştur. Forma işlenilen bilgilerin incelenmesi neticesinde ortaya çıkacak duruma göre gerekli çalışmalar/önlemler alınacaktır.

12)İlgili mevzuat kapsamında alınması gereken diğer tedbirler yerine getirilmelidir.

Havalimanımızda engelli yolcu kolaylıkları konusunda ilgili mevzuatların takibi yapılmaktadır.

13)Engelli yolcular konusunda ICAO Annex-9 kolaylıkları ile ECAC Doc-30 un ilgili bölümlerinde havayolu ile seyahat eden engelli
veya hareket kabiliyeti kısıtlı kişilerin haklarına ilişkin AB Regülasyonu (Regülation (EC) 1107/2006) ve eklerinde yer alan
hususlar dikkate alınmalıdır.


İlgili dokümanların takibi ilgili birimler tarafından yapılmaktadır.

14)İleride bu konuda doğabilecek ihtiyaçlar ve gelişmeler ile Avrupa Birliğine uyum çerçevesinde Genel Müdürlükçe istenilebilecek
diğer düzenlemeler yerine getirilmelidir.

İstenilecek herhangi bir belge veya düzenleme Müdürlüğümüzce yerine getirilecektir.

 

 

 

 

 

 

 

 

T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü